Θεσσαλονίκη: Οι τρεις παρεμβάσεις για να μειωθεί το μποτιλιάρισμα απ’ το έργο του Flyover

Τα στοιχεία δείχνουν ότι από τον Σεπτέμβριο του 2019 υπάρχει αύξηση κατά 30% των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη.

Τους 3 άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη μείωση των επιπτώσεων του έργου του FlyOver στη Θεσσαλονίκη ανέδειξε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, μετά το πέρας της σύσκεψης με φορείς της πόλης, με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα.

 

Η Υφυπουργός Μεταφορών, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί πριν από την έναρξη της υλοποίησης του FlyΟver, σε αυτές που εφαρμόζονται επί του παρόντος, και σε αυτές που θα υλοποιηθούν στο προσεχές διάστημα. Όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων:

  • Ξεκίνησαν άμεσα 5 νέες λεωφορειακές γραμμές Express, οι οποίες προσφέρουν συνολικά 200 νέα δρομολόγια.
  • Προσελήφθησαν 137 νέου οδηγοί με ΑΣΕΠ οι οποίοι ήδη εργάζονται. Σε αυτούς προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση.
  • Προστέθηκαν ήδη 26 νέα οχήματα από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα αντικαταστάθηκαν 36 παλαιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με νεότερα οχήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας.
  • Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των λεωφορείων με την άφιξη 110 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, σε συνδυασμό με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΑΝΕΘ και του εργολάβου για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.
  • Προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια άλλων 750 οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου:

«Στον τομέα των Μεταφορών, εργαζόμαστε σε τρεις άξονες προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα κυκλοφορίας που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη. Ο πρώτος άξονας αποτελείται από πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί πριν από την έναρξη της υλοποίησης του Flyover. Ο δεύτερος άξονας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που εφαρμόζονται επί του παρόντος. Τέλος, ο τρίτος άξονας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που σχεδιάζουμε και θα υλοποιήσουμε στο προσεχές διάστημα.

Σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, τον ΟΣΕΘ και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, κινηθήκαμε ταχύτατα για την βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου. Ειδικότερα, ξεκίνησαν άμεσα 5 νέες λεωφορειακές γραμμές Express, οι οποίες προσφέρουν συνολικά 200 νέα δρομολόγια.

-Προσελήφθησαν 137 νέου οδηγοί με ΑΣΕΠ οι οποίοι ήδη εργάζονται. Σε αυτούς προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση

-Έχουμε ήδη 26 νέα οχήματα από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα αντικαταστάθηκαν 36 παλαιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με νεότερα οχήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας. Να τονίσω εδώ, ότι το επόμενο διάστημα ο στόλος των λεωφορείων θα εκσυγχρονιστεί με την άφιξη 110 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και μάλιστα σήμερα θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της ΑΝΕΘ και του εργολάβου για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης. Προετοιμάζουμε, τον διαγωνισμό για την προμήθεια άλλων 750 οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

-Συνολικά, από τον Σεπτέμβριο του 2019 υπάρχει μια αύξηση των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη, της τάξης του 30%. Πιο συγκεκριμένα, σήμερα τα λεωφορεία στους δρόμους της πόλης φτάνουν τα 475, όταν τον Σεπτέμβριο του 2019 ήταν μόλις 325. Μάλιστα, σε περίπου 2 μήνες, δηλαδή από τον περασμένο Δεκέμβριο μέχρι σήμερα, προστέθηκαν 30 οχήματα, τα οποία εντάχθηκαν στις υφιστάμενες γραμμές.

Παράλληλα, σε φάση υλοποίησης βρίσκεται ο διαγωνισμός για επιπλέον 250 νέα λεωφορεία, καθώς έχει ήδη εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕΘ η προκήρυξη για την ανάθεση Συγκοινωνιακού Έργου στην περιαστική ζώνη, μέσω Διεθνούς Διαγωνιστικής διαδικασίας, με συνολικό προϋπολογισμό 600 εκ. ευρώ πλέον ΦΠΑ και διάρκεια 10 και 5 έτη.

Την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο το αίτημα του ΟΣΕΘ να συνάψει σύμβαση με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ως το τέλος του 2024, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο στην ευρύτερη περιοχή της πόλης.

Να υπογραμμίσω, ότι παραμένει σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2024 και η απόφασή μας να κυκλοφορούν τα έμφορτα ταξί στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα, σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα των Μεταφορών, μετά την παράδοση της κύριας γραμμής του Μετρό στο τέλος του 2024. Ήδη, υλοποιείται η αναδιάρθρωση και ο ανασχεδιασμός των γραμμών και μάλιστα ορόσημο της συγκεκριμένης μελέτης είναι το καλοκαίρι του 2024.

Όλες μας οι πρωτοβουλίες, οι οποίες επαναλαμβάνω υλοποιήθηκαν ταχύτατα, αντανακλούν τη δέσμευσή μας, αφενός για τη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της πόλης, αφετέρου για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών».

 

πηγή : caranddriver.gr