Γιατί κάποια αυτοκίνητα έχουν το λεβιέ ταχυτήτων στο τιμόνι;
Το χουμε δει σίγουρα σε αμερικάνικες ταινιές, με τους πρωταγωνιστές να προσπαθούν να κάνουν το αμάξι να ξεκινήσει ενώ κάποιος κακός τους κυνηγά. Πως ακριβώς λειτουργεί και από που ξεκίνησε; Ποια ευρωπαϊκή φίρμα το λανσάρει μέχρι και σήμερα;
Μόλις μια ευρωπαϊκή μάρκα επιμένει!
Για έναν Ευρωπαίο οδηγό το να «πετύχει» αυτοκίνητο με το λεβιέ ταχυτήτων πάνω στο τιμόνι, σαν ένα λεβιέ για τα φλας στη δεξιά πλευρά του, είναι αρκετά ασυνήθιστο. Στην πραγματικότητα μόνο μια φίρμα επιμένει έως σήμερα να έχει το λεβιέ πάνω στο τιμόνι στα αυτόματα μοντέλα της.
Η φίρμα αυτή δεν είναι άλλη από τη Mercedes, που είχε αυτή την ιδιαιτερότητα από χρόνια σε πολλά μοντέλα της μέχρι και σήμερα. Η τεχνολογία με την οποία είναι φορτωμένα τα σημερινά μοντέλα της φίρμας, καθιστά καλοδεχούμενο λίγο παραπάνω χώρο στην κεντρική κονσόλα. Έτσι λοιπόν οι Γερμανοί εμπνευσμένοι από το παρελθόν της φίρμας, αποφάσισαν να μεταφέρουν το λεβιέ στην κολώνα του τιμονιού, τουλάχιστον όσον αφορά τα αυτόματα μοντέλα.
Από που ξεκίνησε;
Η διάταξη αυτή εμφανίστηκε πριν από αρκετές δεκαετίες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Στις ΗΠΑ λίγο πριν τον Β` Παγκόσμιο κάποιοι κατασκευαστές παρουσίασαν καμπίνες με τον λεβιέ του 3τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου να βρίσκεται στην δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού, γνωστός και ως «three on the tree».
Αυτό βόλευε πολύ εκείνη την εποχή, βελτιώνοντας την άνεση και την ευχρηστία, καθώς η απουσία λεβιέ και κεντρικής κονσόλας επέτρεπε την τοποθέτηση ενός μονοκόμματου καθίσματος και στο εμπρός μέρος, άρα και τουλάχιστον 3 επιβάτες που θα ταξίδευαν σαν να «αράζουν στον καναπέ τους».
Στην πράξη ο χειροκίνητος λεβιές στο τιμόνι ήταν αρκετά δύσχρηστος και συχνή αιτία ατυχημάτων, οπότε αντικαταστάθηκε αρχικά από έναν 4τάχυτο λεβιέ στο πάτωμα (γνωστό και ως «four on the floor»), αφήνοντας τον λεβιέ στο τιμόνι μόνο στα αυτόματα κιβώτια, κάτι που ισχύει μέχρι και σήμερα.
ΠΗΓΗ : autotriti.gr