Οι προτιμήσεις των Ελλήνων ακολουθούν το γενικότερο downsizing της οικονομίας, με την κατηγορία των supermini αυτοκινήτων πόλης (B), να έχει το συντριπτικό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων, αγγίζοντας το πρώτο εννεάμηνο του 2017 το 37,8%. Μοιραία λοιπόν, σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα 7 στα 10 πιο δημοφιλή σε πωλήσεις αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς.
Οι Έλληνες όμως δείχνουν να αγαπούν ιδιαίτερα, όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, τα SUV. Χωρίς σε αυτή την κατηγορία, που στη χώρα μας ονομάζεται Dual Purpose, να προσμετρούνται τα Nissan Qashqai (είναι σε αυτή των μικρομεσαίων C), τα Renault Captur (στα μικρά B), το Opel Mokka και άλλα μοντέλα με σημαντικό όγκο πωλήσεων, το μερίδιο αγοράς της φτάνει το 11,3% και είναι η τέταρτη πιο δημοφιλής. Οι άλλες δύο, κατά σειρά όγκου πωλήσεων, είναι η C (μικρομεσαία) με μερίδιο 25,5% και η A (μικρά πόλης) με 16,1%.
Μπορεί η εποχή των 260.000 ετήσιων ταξινομήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα να έχει περάσει ανεπιστρεπτί, ωστόσο το 2017 με τις ισχνές πωλήσεις των τελευταίων χρόνων δίνει μια νότα αισιοδοξίας.
Το πρώτο εννεάμηνο του 2017 ταξινομήθηκαν 69.858 αυτοκίνητα, με το θετικό ποσοστιαίο πρόσημο σε σχέση με το 2016 να φτάνει στο 10.5%. Σε σχέση με τις ημέρες δόξας των ετών 2000 – 2009, η αγορά παραμένει καταβυθισμένη κατά 68,1%.
Παρότι κάθε οδηγός και επομένως κάθε Έλληνας οδηγός θα ήθελε για οικογενειακό αυτοκίνητο μια Porsche Cayenne και για προσωπικό μια LaFerrari, ας δούμε ποια μοντέλα προτίμησε να αγοράσει τους πρώτους εννέα μήνες.
Toyota Yaris – 4.135 πωλήσεις
Το απόλυτο best seller μιας δύσκολης εποχής, πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια απανωτά limit up. Ανανεωμένο για το 2017, συνεχίζει με τη δυναμική της αξιοπιστίας της μάρκας αλλά και τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά να κερδίζει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων. Διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης, diesel και ως υβριδικό. Οι τιμές του ξεκινούν πλέον από τα 11.450 ευρώ.
Opel Corsa – 2.760 πωλήσεις
Το γερμανικό αυτοκίνητο πόλης συνδυάζει μεγάλους χώρους, πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και χαμηλό κόστος, στοιχεία που όπως φαίνεται αποτελούν εχέγγυα επιτυχίας. Παρότι δεν είναι το νεότερο της κατηγορίας, δείχνει εξαιρετική αντοχή σε θεωρητικά ανώτερους αντιπάλους, τους οποίους προκαλεί κυρίως με την τιμή της βασικής του έκδοσης που ξεκινά από τα 11.400 ευρώ.
Fiat Panda – 2.595 πωλήσεις
Οι μεγάλοι χώροι για το μέγεθός του, το αγαπησιάρικο σχήμα του και το γεγονός ότι διαθέτει και diesel κινητήρα, καθιστούν το ιταλικό μικρό ένα από τα πλέον πετυχημένα μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Ακόμα ένα ατού του Panda είναι οι πολλές εκδόσεις του αλλά και το γεγονός ότι οι τιμές του ξεκινούν από το πολύ χαμηλό επίπεδο των 9.400 ευρώ.
Nissan Micra – 2.521 πωλήσεις
Στην τελευταία του γενιά το Micra άλλαξε εντελώς κατεύθυνση, ωστόσο φαίνεται ότι συνεχίζει να συγκινεί τους Έλληνες, για διαφορετικούς όμως λόγους απ’ ότι στο παρελθόν. Πλέον είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά και σύγχρονα σε απόδοση και εξοπλισμό μικρά αυτοκίνητα, χωρίς όμως να χάνει την λαϊκή ετυμηγορία της αξιοπιστίας. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 12.690 ευρώ.
Peugeot 208 – 2.375 πωλήσεις
Το νεανικό και ευέλικτο 208 επανέφερε την Peugeot στις περιόδους επιτυχίας των 106 και 206 των δύο περασμένων δεκαετιών. Συμπαγείς διαστάσεις, ψαγμένη αισθητική, εξαιρετικός εξοπλισμός και πολύ οικονομικοί κινητήρες, δίνουν στους Έλληνες οδηγούς ένα σύνολο που κερδίζει την προτίμησή τους. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 12.900 ευρώ, με προωθητική ενέργεια όμως που προσφέρει πρόσθετο εξοπλισμό και δωρεάν service 4 ετών.
Volkswagen Polo – 2.132 πωλήσεις
Μόλις ήρθε η νέα, έκτη γενιά του Polo στη χώρα μας, ωστόσο η προηγούμενη, με πολλά χρόνια στην πλάτη της, πέτυχε να βρίσκεται στο top 6 των πωλήσεων. Η ενίσχυση της θέσης του είναι δεδομένη, καθώς και το νέο Polo διατηρεί τις παραδοσιακές αξίες της ποιότητας και των σύγχρονων μηχανικών μερών, προσθέτοντας εξαιρετικά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και ακόμα μεγαλύτερους χώρους. Πλέον, η τιμή του ξεκινά από τα 13.400 ευρώ.
Nissan Qashqai – 1.973 πωλήσεις
Το πρώτο σε πωλήσεις SUV είναι και το πρώτο αυτοκίνητο του μεγέθους του που καταφέρνει να βρίσκεται στο top ten της ελληνικής αγοράς. Μόλις ανανεώθηκε και αυτό, διατηρώντας την προσεγμένη αισθητική, την ποιότητα, τους χώρους, τους οικονομικούς κινητήρες και το λογικό κόστος που το καθιστούν διαχρονικό best seller . Οι τιμές του ξεκινούν από τα 19.190 ευρώ.
Renault Clio – 1.969 πωλήσεις
Η Μούσα της Renault έχει τα χρονάκια της, αλλά η αισθητική της δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από νεότερους αντιπάλους. Μια ανανέωση το 2016, οι μεγάλοι χώροι, οι οικονομικοί κινητήρες και οι προωθητικές ενέργειες της αντιπροσωπείας, τη διατηρούν στο προσκήνιο και το 2017. Οι τιμές ξεκινούν από τα μόλις 10.990 ευρώ, με συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα και 5 χρόνια εγγύηση.
Citroen C3 – 1.879 πωλήσεις
Το νέο C3, που στις αρχές του 2017 ξεκίνησε την εμπορική του πορεία, επαναφέρει τη μάρκα στις ρίζες που την έκαναν γνωστή σε όλο τον κόσμο. Πραγματικά ξεχωριστή αισθητική, μεγάλοι χώροι, κορυφαία άνεση και οικονομικοί κινητήρες, το καθιστούν δικαίως ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των Ελλήνων. Προσιτές και οι τιμές, που ξεκινούν από τα 11.950 ευρώ.
Opel Astra – 1.805 πωλήσεις
Το γερμανικό μικρό – μεσαίο μοντέλο είναι μόλις το δεύτερο αυτής της κατηγορίας –μαζί με το Qashqai- που καταφέρνει να βρεθεί στο top ten των πωλήσεων στη χώρα μας. Σημαντική επιτυχία για το νέο Astra, που στη νέα του γενιά έχει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, πλούσιο εξοπλισμό, οικονομικούς κινητήρες και προσεγμένη αισθητική. Οι τιμές του ξεκινούν από 17.300 ευρώ.