Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου: Από τον Χίτλερ στους χίπις και από εκεί στην εκτόξευση

Κάθε χρόνο στις 22 Ιουνίου γιορτάζεται από εκατομμύρια fans του VW Beetle η Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου, τιμώντας την πορεία ενός μοντέλου που επηρέασε όσο κανένα άλλο την εξέλιξη της αυτοκίνησης.

Η επιλογή της συγκεκριμένης ημέρας δεν είναι τυχαία. Το ημερολόγιο έδειχνε 22 Ιουνίου του 1934 όταν η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με τον σχεδιαστή αυτοκινήτων Ferdinand Porsche.

Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ο Χίτλερ ανακοίνωσε επισήμως την κατασκευή του Σκαραβαίου και ο Porsche παρουσίασε τα σχέδιά του, που ήταν βασισμένα κατά πολύ στα προηγμένης τεχνολογίας Tatra. Ο πρώτος Σκαραβαίος κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε την ίδια μορφή με την οποία τον γνωρίζουμε και σήμερα.

Όταν το πρώτο αυτοκίνητο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ονομάστηκε απλά Volkswagen (το αυτοκίνητο του λαού) ωστόσο το «ιδιαίτερο» σουλούπι του ενέπνευσε την καθιέρωση του προσωνυμίου Beetle (σκαθάρι). Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1945, μετά την ανάληψη της εμπιστοσύνης της Volkswagenwerk GmbH από τη βρετανική στρατιωτική κυβέρνηση.

Το 1947 η Volkswagen καθιέρωσε ένα σύστημα εξυπηρέτησης πωλήσεων και aftersales και άρχισε να εξάγει το Beetle εκτός Γερμανίας. Το 1949, ο πρώην διευθυντής της Opel, Heinz Nordhoff, διορίστηκε διευθυντής του εργοστασίου με την παραγωγή να αυξάνεται δραματικά την επόμενη δεκαετία.

Το Beetle ήταν μία πρωτοποριακή πρόταση για την εποχή του. Παρά τις compact διαστάσεις ήταν αρκετά ευρύχωρο και πρακτικό ενώ ήταν εξαιρετικά οικονομική τόσο η αγορά όσο και η συντήρησή του. Η εξωτερική του σχεδίαση το έκανε να ξεχωρίζει ενώ του προσέφερε και αεροδυναμικές αρετές, ενώ η κίνηση στους πίσω τροχούς βοηθούσε στον εύκολο χειρισμό του, ειδικά σε σύγκριση με τον αμερικανικό ανταγωνισμό.

Τη δεκαετία του 60’ κατάφερε να παγιώσει τον διαχρονικό του χαρακτήρα όταν συνδέθηκε με την εναλλακτική κουλτούρα των ΗΠΑ και έγινε το σύμβολο για το κίνημα των Χίπις.

Από εκεί και πέρα ο μύθος του Beetle γιγαντώθηκε γράφοντας ένα τεράστιο κεφάλαιο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ως το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Μέχρι να του πάρει το στέμμα η Toyota με την Corolla που συνεχίζει μέχρι σήμερα.

 

Το 1955 πουλήθηκε το 1.000.000ό αντίγραφο. Στη δεκαετία του ’70 η εμπορική του πορεία κατέγραψε μια μικρή πτώση και το 1978 η Volkswagen αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του στην Ευρώπη. Όμως από το 1998 οι Γερμανοί εμπνεύστηκαν το μεγάλο comeback και το μοντέλο συνέχισε να κατασκευάζεται στο Μεξικό.

Η πορεία του ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2003 αφού είχαν κατασκευαστεί συνολικά 21.529.464 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 15,8 εκατομμυρίων στη Γερμανία.

Δείτε το συγκινητικό video με το οποίο η VW έκλεισε το κεφάλαιο Beetle…

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

ΠΗΓΗ : caranddriver.gr