Πώς καταστρέφει ο καύσωνας τα λάστιχα του αυτοκινήτου;
Ο καύσωνας αλλά και ο έντονος ήλιος που έχουμε γενικά στην Ελλάδα δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τους ανθρώπους, αλλά για κάτι που δεν περίμενες, τα ελαστικά σου.
Μπορεί να μην τους δίνουμε πολλή σημασία όμως τα ελαστικά είναι από τα σημαντικότερα, αν όχι το σημαντικότερο κομμάτι ενός αυτοκινήτου, καθώς είναι εκείνα που το φέρνουν σε επαφή με το οδόστρωμα. Αν τα ελαστικά δεν είναι σε καλή κατάσταση, τότε όσο καλό και αν είναι ένα αυτοκίνητο, δεν πρόκειται να αποδώσει όπως πρέπει και όπως περίμενε ο κατασκευαστής όταν το έφτιαχνε.
Ο ήλιος γενικότερα ξεραίνει τα ελαστικά μας, με τις περιόδους καύσωνα όπως αυτή που διανύουμε να αποτελούν πραγματικό Γολγοθά. Οι ακραίες θερμοκρασίες του αέρα στέλνουν ακόμα υψηλότερα εκείνη του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να υπόκεινται πάρα πολύ μεγάλη θερμική καταπόνηση.
Αν μένουν για ώρες εκτεθειμένα στη ζέστη και τον ήλιο τότε σταδιακά χάνουν την ελαστικότητά τους και αρχίζουν να ξεραίνονται. Τα πρώτα σημάδια κόπωσης από τις ακραίες συνθήκες θα έρθουν με τη μορφή ρωγμών, ενώ θα παρατηρήσετε και τη χαρακτηριστική όψη του ξεβαμμένου, ξερού ελαστικού. Ένα λάστιχο που έχει ξεραθεί δεν αποκλείεται να ανοίξει κατά τη διάρκεια της οδήγησης, γεγονός που προκαλεί δυσάρεστα αποτελέσματα.
Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο, τότε το πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιδιόρθωση, καθώς το ξεραμένο λάστιχο δεν επιδιορθώνεται. Η μόνη λύση είναι η αντικατάσταση του ελαστικού με ένα καινούριο.
Αυτός είναι ο λόγος που στην Ελλάδα αντικαθιστούμε τα ελαστικά μας μετά από 4 χρόνια το πολύ, άσχετα από το επίπεδο φθοράς και το πόσα km έχουμε διανύσει, καθώς ακόμα και σε περιπτώσεις όπου η χρήση ήταν μειωμένη, ο ήλιος έχει ξεράνει τόσο το υλικό που δεν προσφέρει πλέον επαρκή πρόσφυση.
ΠΗΓΗ: gocar.gr